Om zich te profileren op Do It For Me start Bauhaus met een campagne 'Vakman erbij?'.

De trend van Do It For Me in plaats van Do It Yourself is gaande. Hubo profileert zich als geen ander op dit domein. En ook andere ketens zetten er op in. Al gaf Gamma onlangs toe dat de markt heel interessant is, maar wel erg lastig in te vullen.

Bauhaus zet nu de beuk er in en claimt de service door met 'vakman erbij?' de complete klus te verkopen in plaats van alleen de producten. Zie de Bauhaus-video in deze Linkedin-post.

Bauhaus noteerde de afgelopen jaren een stijging in de dienstverlening van de montageservice. In 2019 (pre-corona) maakten de klanten 23% vaker gebruik van de lokale vaklieden waar Bauhaus mee samenwerkt. "Het wordt steeds normaler om bij de aanschaf van je badkamer, deuren, tuinschermen, of toiletpot meteen de arbeid in te kopen", zegt directeur Herwin Oost. “Bij Bauhaus werken we samen met lokale zzp’ers en bedrijven die we kennen en waar wij volledig achter staan. Dat geeft ons en de klant zekerheid. De garantie ligt immers bij ons”.

In de campagne zien we medewerkers die klanten adviseren over hun aanschaf én de bijpassende vakman, die in het schap keurig uitgestald staat. Zo blijkt Dylan heel goed met toiletten en is Patrick de topper in het assortiment voor tegelzetten, ook al is hij niet ‘het nieuwste model’. De campagne 'Vakmannetje erbij?' wordt  ingezet vanaf 21 mei op radio, social media, in huis-aan-huis media en out of home. En in elke vestiging staan drie vakmannen in het schap.