Bij Gamma zien ze Do-It-For-Me groeien. "We willen dat graag aanbieden, maar zien wel dat het heel lastig is."

In het nieuwe Focus-format van Gamma zien we dat Gamma op diverse plekken Do-It-For-Me-services aanbiedt. Dit nieuwe serviceveld blijft echter een worsteling.

In corona-tijd heeft huis en tuin extra aandacht gekregen. Dat waren vaak consumenten die normaal niet zoveel klussen. Kleinhout: “Juist de mensen die wij goed kunnen helpen. Tegelijkertijd zien we Do-It-For-Me groeien. We willen dat graag aanbieden, maar zien wel dat het heel lastig is. Gamma is een vertrouwd merk, dus klanten vertrouwen ons als we een klusjesman aanraden. Dat maakt het enorm uitdagend om de juiste partners te kiezen. Daarom werken we samen met de specialisten per categorie die dan vaak verbonden zijn aan de leverancier.” Dat betekent dat Gamma niet zomaar een club zzp’ers bij zich zal aansluiten. “Die markt is sowieso enorm overspannen, dus vindt ze maar eens. Bovendien zitten er altijd betere en mindere tussen en dat moet je dan managen. Dan zeggen wij: schoenmaker blijf bij je leest. Ik heb liever dat Gamma de klant een veilig adres aanwijst en dan de specialist gebruikt om de klus te doen.”

Check hier het complete MIX-artikel waarin Cora Kleinhout en Laurens Miedema alle details van Gamma's nieuwe Focus-format uit de doeken doen.