Differentiatie van de Gamma- en Karwei-formules is - naast de cross-channelstrategie en Verduurzaming - een belangrijk onderdeel van de groeistrategie van Intergamma.

De cross-channelstrategie is een belangrijk onderdeel van de groeistrategie van Intergamma. Net zoals de versterking en differentiatie van de formules Gamma en Karwei. Dat bleek tijdens de presentatie van de 2021-jaarcijfers van Intergamma.

Differentiatie Gamma versus Karwei

Gamma richt zich op de verduurzaming van woningen, verf, tuin en de do-it-for-me-diensten en Karwei op wooninrichting, verlichting, vloeren en wanddecoratie. Door het verschil in de winkelformules kan Intergamma als geheel een grotere doelgroep bedienen. In het afgelopen jaar heeft Intergamma 15 bouwmarkten omgebouwd naar de laatste formules van Gamma en Karwei. De cross-channelstrategie zorgt ervoor dat klanten overal, online en in de winkels, op de beste wijze geholpen kunnen worden. De onlinepositionering van de formules van Intergamma is ook in het afgelopen jaar versterkt en dit draagt voor een belangrijk deel bij aan de sterke resultaatontwikkeling van het bedrijf.

Woningverduurzaming nog belangrijker

Consumenten investeren steeds meer in de verduurzaming van hun woning. Deze trend wordt gedreven door beschikbare subsidies vanuit het Rijk, de verwachting dat op enig moment woningverduurzaming verplicht wordt en de sterk gestegen energieprijzen. Intergamma profiteert in toenemende mate van zijn vroege investeringen in een breed aanbod producten en diensten rondom woningverduurzaming. Bij de formules Gamma en Karwei kunnen klanten niet alleen terecht voor een breed aanbod producten om de woning te verduurzamen en te isoleren inclusief online klusvideo’s, maar ook voor volledige woningisolatie en het laten plaatsen van zonnepanelen.

Duurzaamheid

Net zoals in de afgelopen jaren zal de komende periode in het teken staan van verduurzaming van het assortiment en de organisatie. Intergamma heeft grote stappen gezet door plastic verpakkingen zoveel mogelijk te vervangen door karton, eigen energie op te wekken middels zonnepanelen, vermindering van CO2-uitstoot en samen met Shell te investeren in 1.400 snellaadplekken voor elektrische auto’s op de parkeerterreinen van de winkels van Intergamma. Daarnaast zet Intergamma in op een langere levensduur van producten en op de verhuur van gereedschap en machines.

Check hier alle MIX-berichten over Intergamma