Easyfiks_en_Bison_MIX_2025-2_DSC_5509

“De doe-het-zelver is klaar voor de oplossingen van Eazyfix”

Overname door Bolton Adhesives biedt volop kansen. Eazyfix is een productlijn van Repair Care Home, dat oplossingen biedt bij houtreparaties voor doe-het-zelvers en klusbedrijven. Het merk is sinds 1 januari van dit jaar overgenomen door Bolton Adhesives. Na de overname blijft Repair Care Home een aparte entiteit binnen Bolton Adhesives, waarbij nadrukkelijk de samenwerking opgezocht gaat worden.

Repair Care werd 35 jaar geleden opgericht door twee specialisten die bekend waren met houtrotproblematiek, zowel vanuit een commerciële als een technische achtergrond. Zij zagen kansen om houtrot op een duurzame manier te repareren. Hiervoor ontwikkelden ze een uniek product met een lange levensduur dat bovendien de nodige elasticiteit met zich meebracht. “Eazyfix staat bekend om de Premium Houtrotvuller, dat is de meest gebruikte kwaliteitshoutrotvuller voor doe-het-zelvers in Nederland”, zegt Managing Director Robert Jan Corporaal. “Daarnaast bieden we de enige plamuur die zowel binnen als buiten gebruikt kan worden, met dezelfde hoogwaardige kwaliteit. Uniek is dat we daarbij vijf jaar garantie geven op reparaties, zo overtuigd zijn we van onze producten.”

Eazyfix Premium Houtrotvuller

  • tweecomponentensysteem in één koker
  • Eenvoudig te verwerken
  • Na vier uur uitgehard en klaar om te schuren en schilderen
  • Blijvend elastisch: behoudt jarenlang resultaat

Eazyfix Premium Plamuur

  • Voor kleine houtbeschadigingen, zoals krassen, scheuren en gaten
  • Binnen dertig minuten schuur- en overschilderbaar
  • Geschikt voor reparaties tot zes millimeter dik
  • Blijvend elastisch: behoudt jarenlang resultaat

Easyfiks_en_Bison_MIX_2025-2_DSC_5493

Makkelijk in gebruik, met veel klushulp

De producten van Eazyfix onderscheiden zich doordat ze specifiek afgestemd zijn op de wensen en vaardigheden van doe-het-zelvers. Ze zijn namelijk eenvoudiger te gebruiken dan professionele varianten. Zo biedt Eazyfix een kant-en-klare oplossing aan met de 2-in-1 kokers, zodat de mengverhouding altijd optimaal is. Voor het voorbehandelen en het verwerken van hun producten biedt het merk uitgebreide ondersteuning om gebruikers te helpen bij hun reparatieprojecten. Hiervoor zorgen onder andere een beknopt stappenplan, zijn verpakkingen voorzien van QR-codes naar how-tovideo’s, zijn er onlinetrainingen en tips en is een persoonlijke helpdesk beschikbaar.

Kennis delen en blijven groeien

De producten van Eazyfix zijn verkrijgbaar bij meer dan 250 partners – zowel offline als online. “Onze producten zijn in meerdere Europese landen verkrijgbaar, waarbij we de ambitie hebben om gedoseerd verder te groeien”, benadrukt Omar Abokanj, die sinds dit jaar eindverantwoordelijk is voor het merk. Daarbij kan de overname door Bolton Adhesives van strategisch belang zijn. “Die groei, dat is de reden van de overname door Bolton Adhesives, zodat we dat kunnen blijven doen. Momenteel zitten we in de fase van kennismaking, waarbij we kijken op welke gebieden we elkaar kunnen ondersteunen, zowel op de op korte- als de middellange termijn”, legt Corporaal uit. Hij geeft als voorbeeld dat zowel Repair Care Home als Bolton Adhesives eigen R&D-afdelingen hebben. “Daarbij hebben we allebei veel specialistische kennis in huis, wij ook vanuit onze proftak. Want met ons merk Repair Care (Dry Flex) bieden we namelijk houtreparatieproducten voor schilders- en bouwbedrijven. Die professionals geven we zo’n 350 dagen per jaar opleidingen. Onze kennis van houtreparatie die we delen én de inzichten die we vanuit de praktijk krijgen, zetten we ook in voor Eazyfix. Want hoewel we alle problemen al een keer gezien of gehoord hebben, blijven we onze producten doorontwikkelen. Bijvoorbeeld met een duurzame variant van biobased materialen.”

“Kansen voor duurzame houtreparatie zijn er genoeg. De uitdaging is om de distributie mee te nemen.”

Grootste verkoopkansen bij de verfcategorie

Dat er bij bouwmarkten nog volop kansen liggen bij houtreparatie, ziet Corporaal wanneer hij dhz-winkels analyseert. “De meest ideale positie voor onze producten? Dat is bij de verfafdeling. Daar kun je het gesprek over reparatie van hout starten en tegelijkertijd advies geven. Daarvoor bieden we een complete ondersteunende display met de totaaloplossing, inclusief aanverwante, vaak slimme producten, zoals een kwalitatief doseer­pistool, modelleermessen met rechte hoeken en wegwerphandschoenen in kleinverpakking. Dat dit succesvol is, zien we dagelijks in Nederland bij een grote retailer, maar ook internationaal. Daar zien we ook dat Eazyfix uitermate geschikt en optimaal gewaardeerd wordt, ook door de meer ervaren doe-het-zelver en (semi)professionele klusser, juist vanwege de complete oplossing en de hoge kwaliteit die we leveren. Overigens bieden we ook een specifieke baliedisplay aan en kunnen we de Eazyfix-producten desgewenst in een bestaand schap binnen de juiste categorie verwerken.”

Easyfiks_en_Bison_MIX_2025-2_DSC_5511

“De doe-het-zelver is er klaar voor”, sluit Corporaal af. “Want aan merkbekendheid ontbreekt het niet: zo hebben we bijvoorbeeld ruim 65.000 volgers op Instagram, zijn onze posts tientallen miljoenen keren bekeken en staan voor komend seizoen landelijke campagnes gepland. Onze uitdaging is om de distributie mee te nemen. Want als retailer kun je hier succesvol op aanhaken. En daarmee kan Bolton Adhesives ons op hun beurt verder helpen.”

Bolton Adhesives, Waalwijk, 085 201 20 11, www.eazy-fix.nl, nlsupport@eazy-fix.com

 

 

 

 

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee