Met een plus van 28,5% in juni komt het tweede kwartaal van 2020 uit op +34,7% voor de Nederlandse DHZ-retail. Aldus GfK's DIY Recap waar MIX maandelijks exclusief uit publiceert.

Het hele jaar tot nu toe is daarmee goed voor meer dan een kwart extra omzet vergeleken met het eerste halfjaar van 2019.

De productgroep Deco presteert de eerste zes maanden van 2020 het beste van alle groepen met +35,8%. Gevolgd door Bouwchemie en Bouwmaterialen met +34%. Tuin, IJzerwaren en gereedschap zitten ook dik boven de +30%.

Sanitair en tegels doet het op halfjaarbasis 'het minst goed' met +12,9. Groei die vooral voortkomt uit de plus van 16,8% in het tweede kwartaal en de plus van 27,1% in de maand juni.

Wil je meer cijfers zien? Neem dan een abonnement op MIX. Dan kun je de complete GfK-tabel downloaden, meer marktcijfers inzien én ook alle exclusieve content op dit platform lezen. Een proefabonnement geeft je een maand lang gratis toegang.