Comafin is door Google Nederland genomineerd voor een Dutch Search Award.

Comafin kennen we als de franchisegever van Thuisin en Woninginrichtingaanhuis en Onlineverf.nl. Een groep die al vele jaren druk bezig is met online marketing en het bespelen van de zoekmachines. "Alles voor de klant", zegt directeur en mede-eigenaar Mark Brouwer. "En met klanten bedoel ik onze ondernemers én hun klanten. Kijk, voor heen was het zo dat je heel precies een bepaald klantsegment kon selecteren en targetten. Tegenwoordig gaat het precies andersom. Met machine-learning en kunstmatige intelligentie speelt Google nog veel preciezer in op de profielen die het bedrijf van zijn zoekers heeft."

En daar speelt Comafin samen met zijn optimalisatiebureau Adwise op in. "We zijn met een compleet team vijf dagen in de week heel druk bezig. Met het 'bakjes-systeem' zoals wij dat noemen. Stel je het volgende voor: wij zoeken allebei naar shutters en krijgen toch allebei een andere advertentie te zien in de zoekmachine, precies geënt op ons specifieke profiel. Allemaal bedoeld om de klant zo snel mogelijk bij ons in de winkels te krijgen."

Met de nominatie verkeert Comafin in gezelschap van Bovag, ICI Paris, Geld.nl en Nestlé. "De nominatie is voor ons al een prijs", zegt Brouwer. "We zien het als bewijs dat we op de goede weg zijn, volgens Google. Maar... nu we genomineerd zijn, willen we hem willen ook!"

In 2017 sleepte Thuisin ook al eens een Google-nominatie in de wacht.