Hubo gaat een nieuwe fase in. Een fase waarin digitalisering en professionalisering de uitdaging zijn.

Een grote uitdaging is digitalisering en de markt vraagt ook om steeds meer professionalisering. Denk aan klantdata en processen op de winkelvloer. Die processen wil Hubo allemaal nog strakker voor elkaar krijgen om onze rol in de markt te kunnen spelen.

Hubo is niet meer zo vrijblijvend

“Hubo is al niet meer de vrijblijvende commerciële samenwerking die het ooit was. Waar de grens met hard-franchise ligt, is niet makkelijk aan te geven. Maar waar we voorheen nog vijf of zes varianten van een plan voorstelden zodat iedere ondernemer iets van zijn gading kon kiezen, daar maken we nu strakke keuzes voor de beste oplossing die we door de hele organisatie doorvoeren. Ondernemers mogen daarvan afwijken, maar dat gaan wij niet meer faciliteren. En eerlijk is eerlijk: ondernemers reageren daar heel positief op en snappen heel goed dat je niet anders kunt als je het spel op dit niveau wilt spelen. We zijn nu eenmaal uitgegroeid tot een landelijke speler van formaat.”

Dit is een fragment uit een interview met Hubo's Miriam de Bruin en Gertjo Janssen.