image_12.jpg

Accessoireverkoop via inspiratie

Weber zal in 2015 zich extra focussen op de verkoop van accessoires. Veel consumenten weten niet dat de barbecuefabrikant, naast barbecues, ook allerlei handige accessoires verkoopt. Door de consument te inspireren met behulp van allerlei recepten, wil Weber de service te verhogen en de accessoireverkoop te stimuleren.

Dat de Nederlandse barbecuemarkt nog verder ontgonnen kan worden, daarvan is Weber overtuigd. Jaarlijks investeert het A-merk in gedegen onderzoek. Dat levert nuttige informatie op, ook over accessoires. Zo koopt een consument gemiddeld ongeveer 7 tot 10 accessoires bij aanschaf van een barbecue. Dit varieert van schoonmaakbenodigdheden tot accessoires die het voor de consument mogelijk maken om allerlei speciale gerechten te bereiden op de barbecue.

Must-have-accessoires
Een kleine greep uit het accessoire-assortiment van Weber zijn bijvoorbeeld rotisserie (braadspitten voor op de barbecue) en de Gourmet BBQ System-accessoires zoals de poffertjespan, pizzasteen en de nieuwe Dutch Oven. Die accessoires zorgen uiteindelijk voor een interessante, additionele omzet.

Weber zal op de winkelvloer ook extra aandacht geven aan zogenoemde Top 10 must-have- accessoires. De top 10-accessoires zijn artikelen die het meest gekocht worden zoals schoonmaakborstels, aluminium lekbakjes en barbecuereinigers. Op deze manier wordt de consument bewust van het feit dat hij/zij artikelen nodig zal hebben om zijn/haar barbecue in topconditie te behouden.

Mogelijkheden laten zien
Een gemiddelde consument weet over het algemeen nog niet dat er veel meer op de barbecue bereid kan worden dan worst, hamburgers en speklappen. Door middel van inspiratie wil Weber de consument wakker maken en laten zien dat het bereiden van bijvoorbeeld grote stukken vlees, taarten, pizza's en wokgerechten mogelijk is op een barbecue en daarnaast eigenlijk heel makkelijk is. En dat ook nog eens het hele jaar rond.

Ondersteuning op de winkelvloer
Op de winkelvloer ondersteunt Weber de Premium-dealer met een zogenoemde 'receptenmolen'. In deze molen staan 45 recepten die ieder op hun beurt gelinkt zijn aan een accessoire. Op deze manier zal Weber de consument inspireren en uitleggen dat er veel meer mogelijkheden zijn op een Weber-barbecue. Deze receptkaarten zijn gratis mee te nemen.

Naast de receptenmolen heeft Weber ook een videodisplay beschikbaar voor de Premium-dealer. Op deze display zijn filmpjes te zien over onder andere de bekende brikettenstarter, maar ook over bijna alle Gourmet BBQ System-accessoires.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee