Claritas: zo’n € 38,5 mln

Claritas baseert de marktpotentie op zeer gedetailleerde consumentendata die zij zelf verzamelt. Deze gegevens maken het hen mogelijk de doelgroeppenetratie in een verzorgingsgebied te bepalen. Door die penetratie te koppelen aan de gemiddelde dhz-bestedingen per huishouden, kan de omzetpotentie berekend worden. De nauwkeurigheid van deze voorspelling neemt toe, naarmate de opdrachtgever meer informatie levert over bijvoorbeeld hun bestaande klanten, hun bestedingen en aanwezige concurrentie. MIX leverde in dit geval de dhz-bestedingscijfers aan, alsmede een arbitrair marktaandeel waarop Claritas omzet voorspelt voor ‘onze’ Karwei: ruim € 38 miljoen.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee