Huis- of A-merk: wat wil de klant?
Slechts 40% van de dhz-omzet komt uit de verkoop van A-merken becijferde GfK onlangs. En dus 60% niet. Winkelketens profileren zich dan ook maar wat graag met een eigen huismerk. Want dat geeft image en onderscheid. Maar levert het ook hetzelfde op als een range aan A-merken? En wat wil de klant nu eigenlijk? MIX liet ITW in een indicatief onderzoek analyseren welke keuze consumenten maken op de winkelvloer. Lees over harde dhz’ers met een focus op kwaliteit en over gelegenheidsklussers met een voorkeur voor prijs die huismerken ook ‘best goed’ vinden.Wil je dit exclusieve MIX-artikel lezen?
Log dan in op je account. Of maak een (gratis) abonnement aan.
Je kunt een gratis proefabonnement op MIX of MIXpro kiezen.
Met zo'n gratis abonnement krijg je een maand lang toegang tot alle artikelen en achtergrondinformatie op deze website. En als je meteen een jaarabonnement afsluit, krijg je ook nog eens alle komende magazines van MIX thuisgestuurd.
Reacties
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Login of maak gratis een account aan.