Stoter schat de totale web-omzet op klusgebied piepklein in. “Bol.com en die anderen kunnen wel een boormachine in een doos heen en weer schuiven, maar dat is de kunst niet. Het gaat om de moeilijke dingen."

"Wij beheersen die steeds beter en de consument waardeert dat.” Uit interne bronnen vernam MIX dat de webshop in het eerste jaar ruim 34.000 orders noteerde, waarvan er 8.800 in de winkel opgehaald werden. In totaal goed voor een slordige 3,3 miljoen euro omzet. Stoter kan de cijfers niet beamen maar stelt dat de webshop met een factor 3 à 4 groeit en nu al meer omzet realiseert dan de grootste winkel.

Dubbele bonbedragen
Tot zijn vreugde ziet hij een gemiddeld bonbedrag dat 2 tot 3 keer zo hoog is als de 35 euro uit de winkels. “We verkopen duurdere artikelen en slagen er online goed in om combinatieverkopen te doen. Bijvoorbeeld ondervloeren bij laminaat. Gek genoeg, lukt dat in de winkel veel minder. Onbegrijpelijk dat dat zo is. Maar misschien hebben we online wel andere klanten dan in de winkel. Mensen die meer op gemak zitten, alles in één koop bestellen en laten bezorgen.”

Lees hier het complete interview met Harm-Jan Stoter