Ruim 70 procent van de consumenten kijkt bij het aanschaffen van een product (of service) naar de productbeoordeling van andere consumenten, zo stelt Stefan Donker in Marketing Facts. Dit in de vorm van het aantal ‘sterren’ dat het krijgt (rating) en de onderbouwing hiervan (review). Consumenten ervaren ‘user generated content’ als 12 keer betrouwbaarder dan content geleverd door de verkoper zelf en deze content geeft gemiddeld 18 procent meer conversie. Daarnaast hebben reviews ook een positieve impact op je 'long tail SEO', aangezien er unieke content ontstaat, geschreven vanuit de consument.
Reviews scoren

Verkoop je op het web, dan doe je er goed aan om reviews van klanten te publiceren. Die scoren namelijk als een gek.
Gerelateerde berichten
Deel dit artikel
Reacties
Lees ook:
- Hornbach opnieuw Beste Bouwmarkt en Beste Webshop
- QR-code vervangt barcode definitief in 2027
- Immense impact van High-Low-Pricing-strategie
- Marktleider Eltra speelt in op behoeften van klanten
- Van Brederode opent tweede Thuisin
- Ledvance: Matter maakt slimme verlichting makkelijker
- Nieuwe Hornbach Vloeren
- Gamma wil speciaalzaak in Verf en Duurzaamheid worden
- Gevarieerde exploitaties bij KlusWijs
- Comafin met Aanhuis de grens over
- Karwei wil omnichannel speciaalzaak voor raamdecoratie worden
- Joost de Beijer spreekt zich uit over Intergamma
- “Best Buy van Eglo zet opstapmarkt in een keer op de kaart”
- Bison: effectievere promoties door samen te werken
- “De gunfactor omzetten in winkelbezoek”
- Hubo Academie: Vakmanschap én ondernemerschap
- Wow-factor: Rudi Petit-Jean
- Werk aan de Winkel: Uw Groene Vakwinkel
- In Nijmegen opende Hornbachs 18e winkel
- Decor failliet
- GfK Juni 2023: +5,9% Januari t/m juni 2023: +6,6%
- Column Timmers: Alle prijzen inclusief entertainment
- Hornbach schuift met meters
- Kanshebbers voor Retail-awards
- DGN Retail wordt EK DIY
- Met Mondial maakt Versluis de verfklus toegankelijk