gfk_5.jpg

DHZ krabbelt op in Q2

Dat concludeert GfK op basis van de omzetstatistieken die de marktonderzoekers continu analyseren. Verschillen per productgroep zijn nog wel groot.

Verf, behang, raamdeco en vloeren
GfK Q2-rapport: Binnnen de bouwmarkten lieten de sectoren verf, behang, raamdecoratie en zeker ook vloeren een stevige groei in het tweede kwartaal zien. Dit geldt echter niet voor de ‘Verf en Behangspecialisten’, die hebben het nog altijd moeilijk. Binnen de bouwmarkten laten de groepen ‘hout- en plaatmateriaal’, ‘deuren en kozijnen’ en ‘bouwmaterialen’ in het tweede kwartaal een stevige groei zien van 10%. Daarbij blijft de groep ‘sanitair’ zwaar achter en komt amper boven de cijfers van vorig jaar uit.

Ook gereedschap, ondanks online
Berry van Oosterhout: "We zijn positief verrast door de groei in de groep ‘gereedschap’. Een groep, die qua aard en karakter zich goed leent voor Online verkoop, doet het in de traditionele bouwmarkten uitermate goed met een groei tegen de 9%. De verwachting blijft dat 2015 een positief jaar zal worden. Het tweede kwartaal heeft daarvoor al wel een stevige basis gelegd."




 

Volgen via je persoonlijke nieuwsoverzicht

Selecteer de onderwerpen waarvan je via MijnMIX op de hoogte gehouden wilt worden.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee