Centraal aangestuurd vanuit het hoofdkantoor in Reeuwijk kunnen de aangesloten bouwmarkten lokaal hun fans bereiken en informeren via Facebook. Bos: “Zo’n operatie gaat niet zonder een duidelijke structuur en heldere afspraken over wat wel en wat niet mag. Maar met die kaders in de hand zie je dat de lokale ondernemers heel goed om kunnen gaan met de vrijheid die ze binnen die kaders hebben. De winkels kunnen echt een relatie opbouwen met klanten en volgers, vergelijkbaar met de relatie die de klant vroeger ook met de winkelier had. Toen alleen op de winkelvloer, nu nog steeds op de winkelvloer, maar ook online.”
Belangrijk hierbij is het tot stand brengen van een relatie, zegt Bos. “Het gaat niet om likes, het gaat om fans. Die zijn bereid naar je winkel te komen. Het draait allemaal om de gunfactor. Die kun je via social media versterken.”
Selecteer de onderwerpen waarvan je via MijnMIX op de hoogte gehouden wilt worden.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl