Met dubbele groeicijfers overklast Hornbach de nederlandse DHZ-sector ruimschoots.

“Het gaat héél goed met Hornbach” zegt directeur Evert de Goede. “’Like for like’ groeiden we vorig jaar met dubbele cijfers. De eerste twee maanden van dit boekjaar plussen we ook weer zo sterk.” Daarmee groeit Hornbach meer dan twee keer zo hard als de markt: volgens GfK pluste de dhz-sector in totaal 4,4%, bouwmarkten noteerden een groei van 5,4%. Hoeveel Hornbach omzet, laat hij niet los. Wel dat de Nederlandse vestigingen het beter doen dan de gemiddelde Hornbach-vestiging in het buitenland.

Compleet vernieuwd

Hoe het komt dat Hornbach het zo goed doet? “Dat ligt nooit aan één ding” legt De Goede uit. “We scoren uiteraard met onze speerpunten assortimenten, service en prijs. Met name op dat laatste gebied hebben we scherp gecommuniceerd. Daarnaast investeerden we -ondanks de crisisjaren- fors. Onze eerste twee winkels -Zaandam en Tilburg- waren aan een opknapbeurt toe. Wij hebben deze vestingen compleet vernieuwd. Tot aan het stellingmateriaal toe. Maar ook onze innovaties en de versterkte opleiding van ons personeel werpen zijn vruchten af.”

In MIX 2016-4 verschijnt een uitgebreid interview met Hornbach-directeur Evert de Goede.