_MG.jpg

Lastige klus gemakkelijk gladgestreken

Met het Muurstrakplan brengt Alabastine een compleet en toegankelijk egalisatieconcept. Met een helder en persoonlijk stappenplan, kant-en-klaar producten, herkenbare tools en goede begeleiding helpt de fabrikant consumenten een klus te klaren die maar al te vaak blijft liggen. Dat is zeker ook fijn voor de dhz-retail.

Denk je aan Alabastine, dan denk je vooral aan kleinere reparatieklusjes van scheuren en gaten. Maar de merkfabrikant van de ‘oranje producten’ gaat verder. Afgelopen jaar introduceerde ze in Ammerzoden de MuurDécor-afwerking, nu komen ze met een totaal Muurstrakplan.

Drempel verlagen

Het Muurstrakplan is een concept voor de grotere egalisatieklus. Niet voor een volledig huis of een hele verdieping. Wel voor dat ene wandje dat je beschadigd hebt bij het afsteken van behang of dat ene irritante granolwandje waar je al zo lang tegenaan kijkt. “Typisch klussen die de consument wel wil aanpakken, maar waar hij tegenaan hikt”, zegt Roald Blok. “Te klein om een vakman voor in te schakelen, maar wel zo groot dat hij twijfelt of hij het zelf aan kan.” Dus blijft de klus vaak liggen. Jammer genoeg voor de consument die met zijn wand blijft zitten. Maar zeker ook jammer voor de retail die een aankoop misloopt.

 

Vier stappen

Alabastine helpt de consument in vier heldere stappen naar een perfect gladde wand. Op de site www.muurstrakplan.nl krijgt de consument door het beantwoorden van drie vragen een advies op maat voor het strak maken van zijn muur. Naast de geadviseerde producten wordt hij stapsgewijs aan de hand genomen met een stappenplan inclusief video’s . Alle onduidelijkheden en onzekerheden worden hiermee weggenomen, zodat hij de klus gemakkelijk zelf kan klaren. Dit stappenplan bevat zelfs een compleet boodschappen­lijstje. Uit het compacte assortiment kant-en-klaar-producten maakt hij makkelijk de juiste keuze en kan hij direct aan de slag. Mengen of aanlengen hoeft niet, verwerken kan direct vanuit de emmer. Daartoe ontwikkelde Alabastine twee herkenbare gereedschappen. Met een speciale spaan breng je de pasta’s aan direct uit de emmer. Met een gebruiksvriendelijke wisser strijk je hem glad. Blok: “Geen ingewikkeld stukadoorsgereedschap, maar tools waar iedere dhz’er mee uit de voeten kan.”

Negen producten

Alabastine bouwt het concept op rondom toegankelijke producten waarmee de gemiddelde dhz’er zo’n wand gegarandeerd zelf kan aanpakken. “We hebben bewust zo weinig mogelijk producten ingezet voor zo veel mogelijk toepassingen”, zegt Blok. Dat is niet alleen compact voor de retailer, maar zo voorkom je ook dat de klant gaat twijfelen voor het schap of verkeerde keuzes maakt.

De basis bestaat uit drie egalisatiepasta’s en de genoemde toolset. De eerste pasta heet ‘sneldrogend’ en egaliseert in één laag tot 3 mm. De tweede heet ‘superieur’ en dekt tot 5 mm. De derde gaat eveneens tot 3 mm en is bovendien vochtbestendig, dus ideaal voor badkamers. Alle drie zijn ze kant-en-klaar uit de emmer te verwerken.

 

Er is om die egaliseerpasta’s een totaalconcept gebouwd. Zo is er bijvoorbeeld een universele ontvetter in een jerrycan en zijn er drie voorstrijkmiddelen. Eentje verbetert de hechting op zuigende ondergronden. De tweede geeft grip op gesloten ondergronden als tegelwerk. De derde is een alles-in-één. Die combineert het isoleren van vlekken, stopt het poederen van de ondergrond en verbetert de zuiging en hechting. Al naar gelang de hoeveelheid water men toevoegt verandert zijn functie. “Blijft allemaal heel toegankelijk”, zegt Blok. “Het heldere stappenplan, met pictogrammen vertelt de consument precies wat hij moet doen.”

 

Klus zeker klaren

Met een online campagne trekt Alabastine de consument naar de Muurstrakplan-website. In een serie YouTube-video’s ziet hij daar de verschillende toepassingen. Van het herstellen van beschadigingen na het afsteken van behang tot het egaliseren van naden in een cellenbetonwand in de badkamer. Blok: “Online helpen we de consument in een driestappenplan aan het juiste klusadvies en de bood­schappen­lijst. ‘Welke muur wil je krijgen? Geschilderd, betegeld of behangen?’. Daarna ‘Welke muur heb je nu?’ en ‘Wat zijn de bijzonderheden qua vlekken, zuiging of poederwerk?’.” Ook op dit vlak blinkt Alabastine op de website uit in heldere uitleg.

 

Plan, productkeuze, toepassing

Blok: “Zo hebben we het concept compleet rond. We adviseren aan de hand van het stappenplan. We helpen bij de keuze van de juiste producten. Met de how-to-video’s en handleidingen op de website laten we heel duidelijk zien hoe je het aanbrengt. Kan niet verkeerd gaan. Blijft er toch een streepje zitten? Dan schuur je dat gewoon weg voordat je deze mooie egalisatie afwerkt met een eindlaag. Voor de retail ziet Alabastine mooie kansen. “Het is een toegankelijk concept, compact voor de consument, compact voor op de winkelvloer. Met veel gebruiksgemak en toegevoegde waarde. Maar ook halen we meer consumenten over om die lastigere klus nu toch eens aan te pakken.”

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee