Kom bij Gamma-directeur Ron Kloos niet aan met cliché’s als ‘winkels zijn passé en online wordt het helemaal’. Of met ‘iedereen in het midden krijgt het moeilijk’.

Natuurlijk ziet Gamma dat de wereld snel verandert. Nu zelfs sneller dan ooit. Maar directeur Ron Kloos beziet de uitdagingen nuchter. Uiteraard ziet hij voor internet een belangrijke rol in de ‘customer journey’ van de consument. En uiteraard speelt Gamma daar op in. Maar het eind van de winkel? Nee, dat vindt hij zwaar overdreven.

Wat hem betreft is het helemaal niet zo zwart-wit als veel retaildeskundigen de laatste tijd verkondigen. En die positie in het midden bevalt hem eigenlijk ook wel. “Alle markleiders zitten in het midden”, zegt hij. “Da’s een heel mooie positie. Als je maar doet wat je moet doen.” En dat is: met de klant bezig zijn. Daar zijn waar de klant je verwacht. Zeker ook online."

In MIX 2016-5 publiceren we een uitgebreid interview met Gamma directeuren Ron Kloos en Lieke Luttmer.