*/

Maxeda wil terug naar de kern van een winkelbedrijf, minder complex worden. Een efficiënter organisatie met een lager kostenniveau hoort daar bij. Dat kost banen op de hoofdkantoren in Amsterdam en Brussel.

Corporate Communications van Maxeda meldt het volgende: "We hebben gisteren onze medewerkers ingelicht over organisatiewijzigingen die gelinkt zijn aan onze strategie. De kern van de nieuwe organisatie ligt op de focus op doe-het-zelf in de winkels; terug naar de core-business, terug naar waar wij het beste in zijn."

Maxeda wil minder complex worden en veel meer focus voor winkels en opleidingen creëren, zodat het bedrijf haar klanten, de makers, optimale service kan bieden met de beste producten en diensten.

"Dat doen we door meer te investeren in onze winkels, ons winkelpersoneel en door onze IT-systemen te verbeteren. Tegelijkertijd nemen wij maatregelen om onze organisatie efficiënter in te richten om tot een lager kostenniveau te komen en de complexiteit van de organisatie te verlagen, onder meer door niet kern processen te outsourcen."

"Helaas verliezen een aantal collega’s op de hoofdkantoren in Nederland en België hun vaste aanstelling. Wij zullen de collega’s die het bedrijf zullen verlaten maximaal ondersteunen en begeleiden bij het vinden van een andere baan."

Sommige sleutelfunctionarissen vertrokken al eerder bij Maxeda.

Maxeda-dochter Brico voert in België ook een reorganisatie door. Publimat News berichtte daar over.