Kingfischer heeft het eerste jaar achter de rug van het strategisch vijfjarenplan: One Kingfischer. Uniformering van assortiment, online business en operationele efficiency zijn de drie pijlers die £ 500 mln meer winst moeten brengen
Kingfischer is een van de grotere spelers op het internationale DHZ-toneel.
De moeder van o.a. Castorama, B&Q en Screwfix heeft in een jaar tijd 4% (waarde) van het assortiment geüniformeerd. Minder producten en minder leveranciers moeten tegelijkertijd de kosten drukken en het aanbod versterken. De uniformiteit zal eind van jaar 2 20% zijn en moet uiteindelijk £ 350 mln duurzame winst opleveren.
De online versterking zal £ 50 mln winst opleveren. De eerste stap op dat pad is gezet doro B&Q op een nieuw IT-platform te schoeien. Castorama France zal op dat zelfde systeem aangesloten worden.
Qua operational efficiency denkt Kingfischer £ 150 mln winst te kunnen behalen. Onderweg daarnaartoe werd het afgelopen jaar 15% overtollige meters van B&Q gesloten (65 winkels).
Via de website van InsightDIY kun je het Jaarverslag van Kingfischer downloaden.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl