Kingfischer_0.jpg

One Kingfischer: 1/5

Kingfischer heeft het eerste jaar achter de rug van het strategisch vijfjarenplan: One Kingfischer. Uniformering van assortiment, online business en operationele efficiency zijn de drie pijlers die £ 500 mln meer winst moeten brengen

Kingfischer is een van de grotere spelers op het internationale DHZ-toneel.

  • bijna 1.200 winkels
  • actief in 9 landen
  • £ 11,2 mrd omzet
  • £ 887 mln retail-winst

De moeder van o.a. Castorama, B&Q en Screwfix heeft in een jaar tijd 4% (waarde) van het assortiment geüniformeerd. Minder producten en minder leveranciers moeten tegelijkertijd de kosten drukken en het aanbod versterken. De uniformiteit zal eind van jaar 2 20% zijn en moet uiteindelijk £ 350 mln duurzame winst opleveren.

De online versterking zal £ 50 mln winst opleveren. De eerste stap op dat pad is gezet doro B&Q op een nieuw IT-platform te schoeien. Castorama France zal op dat zelfde systeem aangesloten worden.

Qua operational efficiency denkt Kingfischer £ 150 mln winst te kunnen behalen. Onderweg daarnaartoe werd het afgelopen jaar 15% overtollige meters van B&Q gesloten (65 winkels).

Via de website van InsightDIY kun je het Jaarverslag van Kingfischer downloaden.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee