Decoratieve, slijtvaste en unieke vloeivloeren in betonlook. Die zijn momenteel hot bij de consument. Daarom maakt Forbo Eurocol zulke vloeren met FloorDesign bereikbaar voor de particuliere klusser. Een zorgvuldig afgestemd kwaliteitsconcept, gemakkelijk toe te passen door de ervaren klusser, met veel verkoopkansen voor de retail.

In dhz-retail kennen we Forbo Eurocol al jaren als betrouwbaar leverancier van tegellijmen en complete nattecellenconcepten. “Van primer tot aan afwerkkit en alles wat daar tussen zit”, zegt Account Manager DHZ Ruud Vaessen. “Eerlijke producten van Hollandse bodem. Hoge kwaliteit voor een goed eindresultaat. Met FloorDesign betreden we binnenkort een nieuwe wereld. Waar we voorheen vooral ons werk deden achter de tegels, komen we nu in het zicht.”

Makkelijk toepasbaar

FloorDesign is een innovatieve vloeivloer in een betonlook. En dan zo ontwikkeld dat de doe-het-zelver ermee uit de voeten kan. Vaessen: “Gietvloeren zijn absoluut trendy, helemaal in betonlook. Op basis van onze expertise en ervaring in het professionele segment slaagden wij erin een concept te ontwikkelen dat zulke vloeren toegankelijk maakt voor de particuliere klusser.” Het concept is eenvoudig en bestaat uit vier producten. Als basis een emmer met een zak poeder voor +/- 5 m2. Een of meerdere potjes pigment voor de kleuring, en dan een basiscoating en een finishcoating voor de afwerking. Als het nodig is, kan de vloer voorbehandeld worden met de universele primer uit het assortiment van Eurocol. Maar in principe kan FloorDesign op iedere cementgebonden ondervloer toegepast worden.

Gegarandeerd succes

Iedereen die het ziet, gelooft dat hij het zelf kan. Een heldere instructievideo leidt de gebruiker stap voor stap door het proces. Poeder aanmaken met water, kleurpigment toevoegen, mengen en over de vloer laten vloeien. Na drie uur is de vloeivloer voorzichtig beloopbaar met schoenhoesjes. Na 24 uur is hij gereed voor afwerking. Dan kan de impregnerende basiscoating erop. Die zorgt voor de hechting van de finishcoating. De vloer is 12 uur na het aanbrengen beloopbaar en na 8 dagen op eindsterkte. Vaessen: “We hebben de 4 producten zorgvuldig op elkaar afgestemd. Dat is belangrijk voor het beste resultaat. Dat kunnen wij op deze manier garanderen, zoals iedereen dat van Forbo Eurocol gewend is.”

Verkoopkansen

Point-of-sale-materiaal is straks volop voorhanden, producten met een QR-code, folders en een verwerkingsfilm op YouTube. Kleurstalen in het schap maken duidelijk dat je de drie kleuren - White, Soft Black, Brown - in drie tinten kunt gebruiken. Voeg supereenvoudige een, twee of drie potjes kleurpigment toe. Vaessen: “We krijgen goede reacties van retailers. Ze zien dit als een mooie kans om de consument met deze populaire vloeren te laten werken. Commercieel is het een aantrekkelijke klus vanwege alle bijverkopen die je er op kunt doen. Denk aan een spaan, rollers, handschoenen, schoenslofjes, een roerijzer of zelfs een mixer. Onder de retailers is er al een grote interesse voor FloorDesign en het eventueel toevoegen aan hun klus-service. Dan kan de consument kiezen: doe-het-zelf of doe-het-voor-mij.”