PVG timmert hard aan de weg. Het merk Qlima kenden we al van petroleumkachels, kachelbrandstof, ontvochtigers, airco’s en luchtreinigers. Qlima heeft tegenwoordig nog meer te bieden. Zo biedt Qlima tegenwoordig ook barbecues, terrasverwarmers, wijnklimaatkasten, pelletkachels, sfeerhaarden en bijbehorende ethanol aan. Het merk beweegt zich van een klimaatexpert naar een specialist in comfort voor in en rond het huis.

Al die nieuwe productgroepen maken het merk Qlima steeds relevanter voor de consument én voor de retailer. Relevantie staat centraal in PVG’s nieuwe strategie voor het merk Qlima. Met kachels, airco’s, ontvochtigers en luchtreinigers konden dealers zich al met recht -het jaar rond- klimaatspecialist noemen.

Nóg relevanter

PVG wil die relevantie steeds verder doortrekken, aldus sales­manager Benelux Jeroen Kramer. “We willen interessant zijn voor steeds meer consumenten en op die manier ook voor inkopers en dealers van een groeiend aantal retailers én e-tailers.” Daarom introduceert het jonge en sterke merk Qlima nu een serie barbecues, wijnklimaatkasten, sfeerhaarden en terrasverwarmers. Ook geeft PVG de pelletkachels in Nederland een push met een uitgedokterd assortiment, plus een doordachte, complete ondersteuning.

Opwaartse spiraal

Eerst kijken we naar het nieuwe assortiment. Kramer: “Wij hebben een zeer sterk netwerk van fabrikanten over de hele wereld, waardoor we toegang hebben tot een scala aan sterke producten. Als internationale speler is PVG op haar beurt een interessante partner voor fabrikanten.

Dankzij die wederzijdse aantrekkingskracht brengt PVG zijn Qlima-assortiment in een opwaartse spiraal. “Natuurlijk sourcen wij allerlei nieuwe categorieën met gave producten die we vervolgens bij onze retailers aanbieden. Maar we vinden het ook fantastisch om van onze retailers te horen waar zij behoefte aan hebben om daar vervolgens de juiste producten bij te zoeken.”

Steeds meer inkopers

Dat dat werkt, blijkt uit zijn ervaringen. Voor vast assortiment en actiematige producten. “Als ik over onze barbecues of ethanol sfeerhaarden praat, kom ik ineens bij andere inkopers aan tafel. In die gesprekken komen we dan vaak op leuke nieuwe producten. ” Over ethanol sfeerhaarden gesproken, die van Qlima zijn superveilig. Eenmaal gevuld kun je de hyperbrandbare ethanol er niet meer uit knoeien. Kramer: “Een unieke constructie. En door het vertrouwen dat retailers al in onze andere Qlima-producten hebben, voelen ze dat het met deze nieuwigheden ook zeker goed zit.”

Noviteiten lopen naadloos mee

Ook met wifi-bediening in de split-unit-airco’s, een nieuw design voor de pelletkachels, een serie elektrische kachels of een instaplijn tailormade mobiele airco’s onder de naam Tectro maakt PVG goede sier. “We kunnen dit allemaal brengen dankzij de langjarige samenwerkingen met trouwe toeleveranciers die we koppelen aan het grote volume van al onze klanten in retail én e-tail. En door te groeien met nieuwe assortimenten komen we in een nog sterkere opwaartse spiraal. Meer volume, geeft nieuwe producten en die geven weer meer volume.”

Het mooie van het nieuwe assortiment is dat het met de bestelling mee kan lopen die je toch al bij PVG doet. “Daarmee ben je verzekerd van de kwaliteit en de werkwijze die je gewend bent. Qua condities en leverbetrouwbaarheid, maar ook qua service en aftersales.”