GfK_cropped-42-0-0-0-0.png

GfK herstructureert dhz-branche

De turbulente ontwikkelingen in Doe-Het-Zelf Retail van de afgelopen jaren hebben ook gevolgen voor GfK's DHZ-omzetmonitor. Vooral in 2013 traden er verschuivingen op tussen en binnen formules waarbij ook verschuivingen plaats hadden tussen de door GfK gehanteerde kanalen-definities.

Vanaf januari 2014 is GfK genoodzaakt de oude kanalen-indeling los te laten en te vereenvoudigen tot de volgende driedeling:

1)     DHZ Bouwmarkten (DIY SuperStores)

2)     DHZ Overigen (DIY Others) Overige Bouwmarkten, Breedpakket en DHZ IJzerwaren.

3)     Verf & Behang Specialisten (Paint Specialists)                            

 

GfK heeft de ontwikkelingen van 2013 tegen het licht gehouden en het kanaal DHZ- Bouwmarkten aangescherpt qua deelnemende retailers en met € 15 miljoen neerwaarts bijgesteld aan de actualiteit.

Fixet ServiceBouwmarkten, IBW en overige zelfstandige bouwmarkten zijn ondergebracht in 'DHZ overigen'. De samenvoeging in 'DHZ Overigen' bevat dan een trendbreuk ten opzichte van 2012.

Omzet en winkelaantal zijn aangepast aan de actualiteit eind 2013 en 'DHZ Overigen' is voor 2013 met € 100 miljoen op jaarbasis naar boven bijgesteld.

 

MIXplus-abonnee's hebben gratis toegang tot de maandelijks omzetstatistieken van GfK>

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee