Met armaturen én lichtbronnen is Eglo de complete totaalleverancier voor verlichting. Ook de troeven zijn compleet: kwaliteit, techniek, trends, prijs, marge, voorraad en logistiek. En een assortiment dat zo breed is dat er voor iedere retailer een onderscheidende collectie mogelijk is.

Eglo bedient zijn retailers nu ook met een totaalpakket aan lichtbronnen en een assortiment dat op alle dimensies compleet is. Qua sfeer, qua energiezuinigheid, qua technische mogelijkheden en dan ook nog duidelijk gerangschikt. Eglo-directeur Paul Nagelkerken: “Kijk maar ’s een half uurtje rond in een bouwmarkt of doe-het-zelfwinkel. Dan zie je dat de consument echt de weg kwijt raakt.”

Toegankelijk en intuïtief lichtbronnenschap

Daarom maakt Eglo het schap van de lichtbronnen toegankelijk door het helder op te bouwen. Of het nou om lichtkleur gaat, om basic filament, om milky, drietraps dimbaar, om smart lighting, om XXL-lampen, of om lampen met een ingebouwde dag-nacht sensor, LED-TL, kopspiegellampen, led-dimmers of andere soorten, alle soorten zijn aanwezig, in diverse wattages/lumen en met verschillende fittingen. Marketingmanager Bas Verhoeven: “Door de unieke navigatie wijst het schap in principe zelf de weg aan de consument. En als die er toch niet uitkomt, is het meteen een handige verkooptool voor de winkelmedewerker. Want als je de klant even bij de hand neemt, kom je snel bij de optimale keuze.”

Onderscheidend assortiment

Qua armaturen is het anders. Daar speelt smaak een grote rol. Houd je van vintage? Van industrieel? Van klassiek? Of juist van strak modern? Met een Nederlands assortiment van meer dan 4.000 artikelen heeft Eglo voor ieder wat wils. Uit dat brede en diepe assortiment kun je met gemak de juiste keuze maken voor jouw winkel en jouw doelgroep. Nagelkerken: “Wij hebben nog medewerkers met echte passie die graag langskomen om je assortiment en je klandizie analyseren. Of je nu een winkelketen hebt, of een individuele winkel runt, op die basis maken we een schappenplan of presentatie op maat waar je je mee kunt onderscheiden in jouw regio.”

Geen verkoopkans verspelen

Maar zonder de juiste lamp komt een armatuur natuurlijk niet zo goed tot zijn recht. Daarom adviseert Eglo de lichtbronnen – de lampen zelf – dichtbij de – liefst direct onder – de armaturen te presenteren. Nagelkerken: “Dan ziet een klant meteen dat hij díe lamp moet hebben met díe lichtbron. Als hij in het volgende gangpad moet gaan zoeken, gaat het vaak verkeerd en loopt hij misschien wel zonder lichtbron de deur uit.”

Voorraad, logistiek én techniek

Als Eglo-klant heb je voordeel als je de lichtbronnen daar ook betrekt. Zo bundel je armaturen en lichtbronnen bij dezelfde leverancier met de grote voorraad in Oosterhout en de gesmeerde logistiek. En tegelijkertijd verzeker je je van de laatste stand van de techniek. Verhoeven: “Kijk maar naar de filament-lichtbron in connect (smart)-uitvoering. Die heeft nog niemand. En dat is echt een uitkomst in de trend van open armaturen. Sowieso loopt Eglo voorop: als een van de eersten hadden ze de drietraps dimbare lichtbron (dimmen zonder dimmer), de lichtbron met dag & nacht sensor en work & relax-lampen met schakelbare wit tinten.

De juiste collectie

Nagelkerken: “Het lichtseizoen komt er weer aan. Ga in gesprek met onze adviseurs, zij adviseren je graag over de juiste collectie. Van armaturen tot en met lichtbronnen. De trends volgen elkaar namelijk snel op. Vintage blijft nog lekker doorlopen, industrieel komt stevig op en de slimme verlichting (connect) neemt straks echt een hoge vlucht. Ook op dat vlak hebben wij een mooi concept dat wel toegankelijk is voor een breed publiek en we helpen ondernemende klanten in retail graag aan een passende en onderscheidende collectie.”