Let op de privacyregelgeving!

Winkelformules blijven aan verandering onderhevig. We zien bijvoorbeeld een verschuiving van offline naar online en andersom, het ontstaan van shop-in-shops, winkels die worden vergroot of juist verkleind en verplaatsingen van en naar het stadscentrum. Op deze manieren proberen winkels in te spelen op de behoeften van de klanten. Maar ook allerlei slimme technieken worden ingezet om de klanten te bereiken en naar de winkels en webshops te trekken. Denk aan sensoren en camera’s en wifi-tracking om bezoekers in kaart te brengen. Dit soort technieken worden meer en meer ingezet en maken het mogelijk een veelheid aan informatie te verzamelen en aan elkaar te koppelen. Maar hoe zit het eigenlijk met de privacyregelgeving op dit gebied?
Wil je dit exclusieve MIX-artikel lezen?
Log dan in op je account. Of maak een (gratis) abonnement aan.
Je kunt een gratis proefabonnement op MIX of MIXpro kiezen.
Met zo'n gratis abonnement krijg je een maand lang toegang tot alle artikelen en achtergrondinformatie op deze website. En als je meteen een jaarabonnement afsluit, krijg je ook nog eens alle komende magazines van MIX thuisgestuurd.
Reacties
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Login of maak gratis een account aan.