GfK_cropped-42-0-0-0-0_0.png

Periode 11 bovengemiddeld

In periode 11 draaiden alle winkeltypen in de dhz-branche betere omzetindexen dan de cumulatieve jaarindex. Dat blijkt uit GfK's monitor op de doehetzelf-omzet waar MIX maandelijks exclusief uit publiceert.

Bouwmarkten, breedpakketzaken, verf- en behangspeciaalzaken en consumentgerichte ijzerwarenzaken realiseerden allemaal een beter omzetindex dan hun cumulatieve jaarindex.

Boumwarkten draaiden met een omzet van € 186.5 mlijoen bijvoorbeeld 5,8% minder dan in periode 11 van 2012. In vergelijking met een cumulatief resultaat van -6,9 voor bouwmarkten van periode 1 tot en met periode 11 van 2013 is dat dus minder slecht.

 

MIXplus-abonnee's hebben maandelijks toegang tot een complete excel met GfK-cijfers uit de Omzetmoniotor op de doehetzelf-sector.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee