Eurom is trendsettend met hun innovatieve elektrische apparatuur, zoals verwarming, reiniging en klimaatbeheersing. In een serie Close Up’s stellen medewerkers zich aan je voor. Wat vinden ze leuk aan hun werk? En waarom   is ontzorgen zo’n belangrijke pijler?

Als we André Slot vragen naar zijn werkzaamheden bij Eurom, antwoordt hij gevat: “Wat doe ik niet? Ik ben eigenlijk het aanspreekpunt voor de kleinere bestellingen.” Hij voegt daar direct aan toe: “Maar ik ben geen chef, bij Eurom zijn we één. Het streven is om alles binnen 24 uur geleverd te krijgen. De sport daarbij is om het zo goedkoop en zo milieubewust mogelijk te doen.”

Hiervoor was Slot timmerman. “Maar de crisis kwam en gelukkig vroegen ze mij om een container te helpen lossen.” Het bleef niet bij die ene klus: hij hielp mee om het magazijn en de orderpick locaties in te richten. “Ja, er is veel gebeurd in de laatste vijf jaar. In één jaar tijd gingen we van één computer en twee inpaklijntjes naar het dubbele aantal. Later kwamen daar drie lijnen bij, zodat we een hal erbij moesten bouwen. Inmiddels hebben we vier vaste inpaklijnen en de vijfde kan er al bijgezet worden.”

Efficiency, teamgeest en denken aan milieu
Momenteel maakt André Slot de planningen, waarbij hij de weersvoorspelling nauwgezet volgt. “Op maandag en dinsdag laten we met zeven personen de lijnen draaien. Loopt er iets vast? Dan lossen we het op. Ik kijk tegelijkertijd wat handiger of makkelijker kan. Dat deed ik in de bouw ook al. Want iedere situatie is weer anders.” Daarbij probeert hij altijd een gulden middenweg te vinden, bijvoorbeeld met het verzenden. “Versturen we iets als pallet, of doen we alles in één doos? Hoe kunnen we zo weinig mogelijk karton en folie gebruiken? We denken aan het milieu. Het belangrijkste is natuurlijk wel dat een bestelling heel aankomt.”

In de afgelopen jaren zag hij het aantal verschillende producten bij Eurom toenemen. “Om onze klanten te ontzorgen, proberen we zoveel mogelijk met 24-uurs leveringen te werken. Door bestellingen zoveel mogelijk als losse collo te leveren, hoeft een winkel minder voorraadhoudend te zijn. Die 24-uurs levering is onze kracht. Bij orders moeten we anticiperen op onze klanten en vooral op het weer: dat levert soms piekmomenten op.”

“Het mooie van Eurom is dat we tijdens die pieken een enorme teamgeest hebben. Iedereen helpt mee in het magazijn om ervoor te zorgen dat alles op tijd bij de klant komt. Daarvoor kiezen klanten ook voor Eurom: een bestelling komt altijd op z’n pootjes terecht. In drukke periodes helpen Wycher en zijn vrouw ook altijd mee. Rijdend op een heftruck. Welke ondernemer doet dat nu?”

Reinigingspakketten op maat
Eurom bespaart haar klanten tijd en Eurom ontzorgt. Daarvoor komt het innovatieve bedrijf met een reinigingspakket op maat. Want ze vinden dat de verkoop van hogedrukreinigers en accessoires veel efficiënter kan. Het is bij Eurom namelijk mogelijk om reinigingspakketten op maat samen te stellen. Dus: een hobby-hogedrukreiniger met accessoire(s) naar keuze. Handig gebundeld voor de consument en een verkoopklaar pakket voor de retailer.

Met maar liefst zeven kwalitatieve hogedrukreinigers en twaalf bijbehorende accessoires zijn er enorm veel mogelijkheden te bedenken. Een concept voor het schoonmaken van de tuin, voor de auto, voor de boot of voor terrassen: elk concept is aan te passen aan de specifieke gebruikstoepassingen.

Afhankelijk van de wensen zijn floorcleaners, spuitlansen, borstels of een langere slang als accessoire in het reinigingspakket op te nemen. Bovendien hebben alle Eurom hogedruk­reinigers een metalen pomphuis. Kwalitatief en duurzaam!