In de dhz-sector kennen we Crossmarks-directeur Albert Top als jurylid van de Gouden MIX Spijkers. Met zijn frisse blik is hij temidden van de retail-inkopers en -directeuren een beetje een vreemde eend in de bijt. Maar altijd met een verrassend treffende visie.
Over de overname van Pluspoint: “Oorspronkelijk waren wij een traditioneel communicatiebureau, maar hebben ons afgelopen jaren ontwikkeld tot een strategisch retail-adviesbureau voor formule-ontwikkeling en positioneringstrajecten. Die keuze heeft vooral van doen met de veranderende vraag bij klanten, die we helpen bij het vormen van hun retailvisie. In de huidige omgeving zien retailers zich genoodzaakt om opnieuw opzoek te gaan naar hun relevantie. Als shopper heb je breed en moeiteloos toegang tot een onbeperkt assortiment, zowel offline als online, dus heb je als retailer de plicht je toegevoegde waarde te demonstreren. Traditioneel doen veel retailers dat door je producten goedkoper aan te bieden, tegelijkertijd geldt daarbij dat er maar één de goedkoopste kan zijn. Een andere oude oplossing was om de winkel nog mooier te maken. Ook dat is eindig."
Meer achtergronden vertelde Top aan
Shoppermarketingupdate
.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl