De Belgische groep Bouwpunt met 16 bedrijven sluit zich aan bij Transferro. De inkoopcombinatie waar de Nederlandse zusterorganisatie Bouwcenter twee jaar geleden ook al lid van werd.

Voor Bouwpunt betekent aansluiting de tweede Nederlandse verbintenis. In 2017 sloot Adimat, de inkooporganisatie voor de Bouwpunt bedrijven zich al aan bij de Veris Bouwmaterialengroep die op haar beurt al een samenwerking had met Transferro. Net zoals de meeste Bouwcenterbedrijven al aangesloten zijn bij Transferro, volgt nu Bouwpunt.

Inkoop, kennis, assortiment, EDI

Bruno van Renterghem, aankoopdirecteur van de Bouwpuntgroep is bijzonder content over deze nieuwe samenwerking. “Op inkoopgebied zullen de leden veelal voordelen ervaren maar er valt nog aan veel meer te denken. Zo kunnen we profiteren van veel kennis op het gebied van assortiment en EDI. Daarnaast kunnen onze Bouwpuntbedrijven optimaal gebruik maken de centrale voorraad in het magazijn Zwolle. Er staan zo meteen bijna twintigduizend voorraadartikelen tot onze beschikking wat nieuwe inzichten en kansen gaat bieden.”

Logistiek verdichten

Transferro breidt met de zestien Bouwpunt-bedrijven verder uit in België en kan hiermee logistiek ‘verdichten’. “Als we op ‘vlieghoogte’ zijn met deze bedrijven kunnen we een perfecte logistieke performance neerzetten, tot nachtleveringen toe", aldus Transferrodirecteur Arap-John Tigchelaar. “In gedachte vanuit een centraal magazijn in Zwolle te leveren kunnen we de voorraadposities bij onze bedrijven optimaliseren en ook nog eens de performance met ‘next day’-leveringen verhogen”, vult Van Renterghem aan.

Wisselwerking België - Nederland

Bij Bouwpuntvestigingen kan je zowat alle professionele bouwmaterialen vinden die je nodig hebt voor een nieuwbouw- of renovatieproject. Het gamma strekt zich uit van funderingsmaterialen tot en met interieurafwerking. Je vindt bij Bouwpunt dus echt alles wat je nodig hebt onder 1 dak. Transferro ziet volop mogelijkheden om op het gebied van shop-artikelen de bedrijven op een professionele wijze te ondersteunen. “Maar andersom leren wij ook weer veel van onze zuiderburen” stelt Tigchelaar. “We komen veel nieuwe merken, handelswijzen en materialen tegen waar de Nederlandse bedrijven veel van kunnen profiteren”.