Bouwmarkten Kassabonnen MIXonline

Hiiper zet weekend-omzet af tegen doordeweeks.

Wanneer geeft de Nederlandse consument nu het meeste uit? Is dit vooral op doordeweekse dagen (maandag tot en met donderdag), en hoe belangrijk is het weekend voor de verschillende branches? 

In dit artikel heeft Hiiper de week opgedeeld in 2 delen. Voor elk van de drie branches geldt; het weekend is zoals verwacht het deel van de week dat het gros van de omzet gescoord moet worden. Check hoe Hiiper de Klusbestedingen ontleedt.

De mate van de verschillen met doordeweekse dagen verschilt wel per branche, zo zien we de dat het grootste belang van de weekenddagen ligt binnen de Doe Het Zelf Branche, maar liefst 55% van de omzet in P9 wordt opgehaald op de 3 weekenddagen. Tuincentra zien de grootste spreiding van de omzet, waar er in het weekend maar 1% meer omzet opgehaald wordt vs. de doordeweekse dagen. Woonwinkels is vergelijkbaar met de Doe Het Zelf branche, met een aandeel van 54% voor de weekenden in de P9. 
* Hiiper kijkt naar consumentenbestedingen. Bestedingen van zakelijke/professionele klanten, vallen daar niet onder.

** Meegenomen formules zijn o.a. Kwantum, Leen Bakker, Ikea, Woonexpress. 

Check alles over Hiiper en alle Hiiper-data die MIX eerder publiceerde.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee