
"Zeker niet", zegt Markus Pieters als hij het heeft over 'customer intimacy'.
In een groot interview met MIX spreekt Bauhaus-directeur Markus Pieters onder andere over customer intimacy. “Wie is de Apple van de bouwmarkten? Ik zou het niet weten, maar wij in ieder geval niet. Kijk hier maar even achter je. Customer intimacy vraagt dat je organisatie tot in de diepste genen moet zijn ingericht op klant, klant, klant."
"Klant is het allerbelangrijkste en dat je het ook moet meten en weten. Dat is iets dat steeds belangrijker gaat worden in onze business. Daar kunnen wij dus nog heel hard in groeien. Ik geef onze organisatie nu een 6. Ik denk zelfs een 5,8. Daarmee hebben we nog 42% groeicapaciteit, uit onze bestaande winkels."
En dan mikt Pieters daarnaast ook nog op uitbreiding met nieuwe winkels.” Zeker, maar die groei in de bestaande winkels was het Bauhaus-verhaal van drie jaar geleden al. “En dat maken we intussen dus waar. En als CEO ben ik heel blij met de resultaten die wij dit jaar draaien, want ik heb het mijn Duitsers beloofd. Customer intimacy, daar gaan we dus in investeren. Zodat we weten wat die klant koopt. En hoe vaak die komt. En waar die vandaan komt. En wat de seizoensmomenten zijn. Maar dat betekent ook dat als een klant komt, en hij is niet tevreden, dat je hem dan niet als een hork behandelt. Want je kunt wel zo’n fancy app hebben en uit de data alles van je klant weten, als je hem op de winkelvloer afpoeiert, kun je het alsnog ‘shaken’.”
Check het complete MIX-interview met Bauhaus-directeur Markus Pieters.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl