bm.jpg

B+Q trekt zich terug

Waar het Britse B&Q het aantal winkels terugbrengt, tiert discounter B&M juist welig op die vrijgevallen locaties.

B&M  wil in 2015 meer dan 60winkels openen, ongeveer evenveel als B&Q er wil sluiten, aldus DIY-Week. Deze discount-retailer zag zijn verdiensten in 2014 met 29,5% stijgen, 20% in het Verenigd Koninkrijk, 4,4% oud-op-oud.
Het motto van B&M is Big Brands Big Savings. De retailer zegt zelf dat hij een voortdurende obsessie heeft voor 'direct sourcing'. De 'direct-import-mix' groeide van 27% naar 29% in 2014. Bovendien breidt het bedrijf zijn eigen-label-programma uit met 132 geregistreerde merken ten opzichte van de 96 een jaar eerder.
Een idee voor dhz? Meer inzetten op online, winkels verminderen, vastgoed overdoen aan Action en soortgenoten?

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee