D smart-home-smarthomemagazine.jpg

Millennials 'like'n' smart-home

De smart-home-categorie waarin consumenten momenteel de meeste interesse tonen is verlichting. Daarna zijn de categorieën beveiliging (11%) en verwarming (10%) het meest in trek. De interesse in andere slimme categorieën is lager. De interesse voor deurcommunicatie (7%) en zonwering (7%) is ook aanwezig, terwijl de belangstelling voor slimme producten voor tuinieren beperkt is tot 4% van de Europese consumenten.

Drijfveren: 'bespaar energie' en 'maak mijn leven makkelijker'

Om consumenten te overtuigen om de smartproducten te kopen, dienen retailers en fabrikanten de voordelen op het gebied van 'energie besparen' en 'het leven makkelijker maken' te benoemen. Anderzijds ziet de consument ook barrières om deze producten te kopen. De hoge kosten worden het meest genoemd als barrière voor het kopen van smarthomeproducten. Daarnaast vreest men dat de producten te ingewikkeld te installeren zijn en de hulp van een professional nodig is.

Dit bericht is gebaseerd op USP's European Home Improvement Monitor Q1 2020. De afbeelding bij dit bericht leenden van smarthomemagazine.nl

Volgen via je persoonlijke nieuwsoverzicht

Selecteer de onderwerpen waarvan je via MijnMIX op de hoogte gehouden wilt worden.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee