B.-Folders-IMG-7123_2.jpg

Folders nemen af in belang

Nederlanders zijn koopjesjagers, maar maken structureel steeds minder gebruik van de reclamefolders.

Dat blijkt uit en onderzoek dat GfK deed voor Reclamefolder.nl.

Op basis van stellingen omtrent de houding van Nederlandse volwassenen m.b.t. kortingen en aanbiedingen blijkt dat Nederlanders genieten van een goede deal en bereiden aankopen goed voor. Zij checken voordat zij aankopen doen of producten in de aanbieding zijn en wachten vaak met kopen tot producten in de aanbieding zijn. Voor ruim een kwart is het zoeken naar de hoogste korting als een hobby en bijna een kwart is altijd op zoek naar korting.

  • 75% geniet van een goede deal
  • 62% checkt de aanbiedingen voor een aankoop
  • 39% wacht met aankopen tot het product in de aanbieding is

De folder is voor de helft van de consumenten een onmisbaar element in de koopjesjacht. Althans, 51% van de consumenten zou de folder missen. Tegelijkertijd maakt 1 op de 3 Nederlanders zich zorgen over de milieu-impact van ongeadresseerd drukwerk. Zo'n 33% zoekt liever online en 21% gooit de folders ongelezen weg.

Check hier het rapport van dit GfK-onderzoek.

En lees het artikel over Folders uit MIX 2020-5 er eens op na.

 

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee