'Zou die groei wel aanhouden?', vroegen we ons in het tweede kwartaal af. Welnu, tot en met oktober registreerde GfK bijna 24% groei voor de Nederlandse bouwmarkten.

De +26,1% van oktober zette de Nederlandse bouwmarkt-omzet over de eerste tien maanden van 2020 op +23,9%.

De twee groepen 'Deuren, kozijnen, hout en plaat' en 'Deco' groeiden allebei met meer dan 30% in oktober.

Gezien over de eerste 10 maanden bij elkaar, zijn 'Bouwchemie en bouwmaterialen' en – alweer – 'Deco' de grote groeiers met meer dan +30%.

MIX-abonnee's kunnen een complete excel van GfK's DIY Recap downloaden in de rubriek Marktcijfers.

GfK’s DIY Recap
Wat moet je weten als je naar deze cijfers kijkt? Op basis van de kassa-aanslag vormt zich een hard cijfer van het totaal aan omzet; GfK rapporteert consumentenwaarde incl. B.T.W. Het DHZ-universum van de GfK-rapportage omvat de bouwmarkten Bauhaus, Formido (t/m 2019), Gamma, Hornbach, Hubo, Karwei, Kluswijs, Multimate en Praxis.
De grote variëteit van producten in de DHZ-retail is op een inzichtelijke manier gegroepeerd in een 7-tal hoofdgroepen en een restgroep. Voor absolute cijfers en diepere inzichten op basis van de retailtracking, ook in uw productgroep, verwijzen we naar GfK. Zie http://www.gfk.com/nl/