De vakjury bekroonde dit jaar Gamma’s Verfafdeling, Wijzonols Duurzame Latex en Akzo’s Kleur-je-Club-campagne met een Gouden Spijker, respectievelijk in de categorieën ‘grootste impact’, ‘grootste innovatie’ en ‘best ondersteunende campagne’.

Hiertoe kwam een branchebrede vakjury, die over het algemeen eensgezind was in haar oordeel. Zo transformeerde Gamma zich de afgelopen zomer de verfafdeling in sneltreinvaart, waarbij de jury vond dat de vertaalslag van de retailer naar de winkelvloer uitstekend is gelukt.

 

Wijzonols Duurzame Latex heeft een bindmiddel op basis van herwinbare zetmeeltechnologie in plaats van fossiele grondstoffen en verbeterde producteigenschappen, maar kost niets meer dan de huidige latex. De jury vond de duurzame insteek een mooi begin van een nieuwe categorie.

 

AkzoNobels actie Flexa Kleur je club is onderdeel van de internationale campagne ‘Color your world’, die volgens de jury op een goede manier is vernederlandst. “Het is een sympathieke, sociale campagne die veel doelgroepen aanspreekt: Doe iets voor jezelf en daarmee voor een ander.”