Samen met vier Nederlandse topschaatsers gaat Gamma veel exposure genereren en veel digitale content creëren.

Gamma verbond zich aan Sjinkie Knegt, Kjeld Nuis, Dai Dai N'tab en Suzanne Schulting. Vier topschaatsers, niet één ploeg. Verder is Gamma event-sponsor van EK's, WK's en Worldcups tot aan de volgende Olympische Spelen.

Verhaal vertellen met down-to-earth-sporters 

Gamma's Marketingmanager Laurens Miedema: "We hebben ons als Gamma jarenlang verbonden aan de Gamma Racing Days. Dat is ook een fantastisch evenement met heel veel bezoekers, maar leverde ons niet zo veel spin-off op. In samenwerking met House of Sports hebben we onze keuze nu bepaald voor schaatsen. Het is de derde kijksport van Nederland, na Voetbal en Formule-1. Maar Formule-1 en Voetbal zouden te veel van onze marketing-budgetten vergen. Bovendien zoeken we meer dan ons platte logo langs de lijn of langs het circuit. Onze naamsbekendheid is goed, we willen een verhaal vertellen. En dat kunnen we makkelijker met sporters die niet maandelijks een vermogen op hun bankrekening bijgeschreven krijgen en meer down-to-earth zijn. Iedereen vindt schaatsen een sympathieke sport en we hebben uitgebreid met Sjinkie, Kjeld, Dai Dai en Suzanne gesproken om te beklijken of ze het merk bij zichzelf vinden passen en of ze het leuk vinden om content met ons te maken. En dat is zo."

De eerste video staat inmiddels op Youtube en op Facebook: de schaatsers bouwen een ijsbaan in Sjinkies achtertuin.

 

We spraken verder met Laurens Miedema over de prijswinnende aanpak voor hun klusvideo's op YouTube en over de rol van de folder in de toekomst. Daarover binnenkort meer op MIXonline.