De KW Wonen speciaalzaken gaan open voor winkelen op afspraak. De bouwmarkten van KlusWijs-zijn vooralsnog echter terughoudend. 

"De verschillen zijn groot", zegt directeur Hans Hortensius. "Voor een reguliere KlusWijs Bouwmarkt geldt dat er maximaal 2 klanten in de winkel mogen rondlopen. Dit is wellicht een interessante versoepeling voor kleinere speciaalzaken, maar zeker voor de grotere bouwmarkten binnen KlusWijs brengt dit veel extra werk, organisatie en administratie met zich mee. Wij zijn dan ook van mening dat deze zogenaamde versoepeling niet goed doordacht is en dat de overheid het aantal klanten had moeten verbinden aan de winkeloppervlakte."

"Consument weet ondernemer te vinden"
Om die reden plaatst KlusWijs dan ook geen afspraken-formulier op de website. Hortensius: "Wij gaan onze ondernemers niet extra zwaar belasten, ze continu de mail laten checken en klanten terug laten bellen voor een inventarisatie van de behoeften en het maken van een tijdsplanning. Gezien de drukte bij onze afhaalbalies is dit voor menigeen te veel gevraagd. Wat we wél doen is op de homepage melding maken van het feit dat er op afspraak gewinkeld kan worden en dat de klant hiervoor contact op kan nemen met de dichtstbijzijnde bouwmarkt. Rechtstreeks met de ondernemer dus. Sowieso weten consumenten de weg naar onze lokale ondernemers te vinden en zijn ze op de hoogte van de versoepelingen."