“We hebben iedere dag Black Friday”, zei Ingmar Hensbergen van Intergamma tegen Vakblad MIX. We spraken hem over de 50e leverancier die ze bij Gamma en Karwei binnenkort aansluiten via de artikeldatabase van GS1 Nederland.

De consument verandert steeds sneller. E-commerce groeide binnen de omnichannel-mix en artikeldata krijgen steeds meer toepassingen. “Corona zorgde voor een stroomversnelling. We hebben nu eindelijk ons hele assortiment online.” En het gaat verder en verder. "Op dit moment analyseert een machinelearning-tool bijvoorbeeld mogelijke relaties tussen verschillende artikelen en artikelgroepen en swipen data-beoordelaars die suggesties naar links of naar rechts als op Tinder."

Zo groeit het belang van de kwaliteit van bestaande artikeldata iedere dag. Zijn er steeds meer data nodig. En moet de snelheid van aanpassing van data steeds verder omhoog. “Het gaat nu om minuten in plaats van om uren of dagen.”

In MIX 2021-2 lees je het complete interview over artikeldata met Intergamma's manager datakwaliteit Ingmar Hensbergen.