We waren op de vloer. Op de vloer van het nieuwe winkelconcept van Gamma Nederland in Deventer. Check onze eerste foto's.

De eerste dia van de interne presentatie van het concept luidde: “Is dat nieuwe Focus-concept nóg niet klaar?”
Het heeft inderdaad even geduurd. Maar directeur Cora Kleinhout en communicatie- en marketingmanager Laurens Miedema legden aan MIX uit dat het nu eenmaal tijd kost als je teruggaat naar het fundament om op basis van praktijk en data dit nieuwe concept uit te werken en dat ook eerst op een proeflocatie uit te testen.

Die test deden ze in een loods in Utrecht en nu staat de nieuwe uitwerking van het Focus-concept voor het eerst live in een bouwmarkt. Daar ondergaat het als het ware een praktijkexamen.

MIX gaat nu snel onze indrukken, aantekeningen en foto’s uitzoeken en dan een uitgebreid artikel schrijven over drie categorieën die heel veel nadruk krijgen, een nieuwe vloermetermatrix, veel nieuwe presentaties, een andere mix van voorraad en show en een structurele koppeling van de winkel aan online.

Onderstaand alvast onze eerste foto's van Gamma Deventer. Meer informatie volgt binnenkort op MIXonline en in de volgende MIX. Wordt vervolgd.