Winkelbeleving cruciaal: bouwmarkten scoren zeventje

Winkelbeleving cruciaal: bouwmarkten scoren zeventje

Winkelbeleving is het belangrijkste aspect waarop consumenten bouwmarkten beoordelen. En op dat aspect scoren de vier grootste bouwmarkt-ketens allemaal 'een zeventje'.

Shopping Experience (48%) is het belangrijkste aspect, gevolgd door kwaliteit van de producten (19%), attractiviteit van de prijs (16%), service en advies (9%) en – als laatste – duurzaamheid (7%). Dat blijkt uit USP's European Home Improvement Monitor, waarin de onderzoekers 6.600 consumenten in heel Europa ondervroegen.

Voor de Nederlandse markt kreeg MIX van USP de scores van de bouwmarktketens Gamma, Praxis, Karwei en Hornbach. Ons viel op dat de verschillen marginaal zijn. Op duurzaamheid scoren allevier de ketens een 7.0. Op andere aspecten zagen we hogere cijfers, maar nooit hoger dan een 7,5.

  Algemeen Winkelervaring Kwaliteit producten Aantrekkelijke prijzen Service Duurzaamheid
Gamma 7,5 7,3 7,5 7,4 7,3 7,0
Praxis 7,5 7,4 7,5 7,2 7,4 7,0
Karwei 7,3 7,2 7,4 7,1 7,1 7,0
Hornbach 7,3 7,1 7,3 7,3 7,2 7,0

 

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee