
Winkelbeleving is het belangrijkste aspect waarop consumenten bouwmarkten beoordelen. En op dat aspect scoren de vier grootste bouwmarkt-ketens allemaal 'een zeventje'.
Shopping Experience (48%) is het belangrijkste aspect, gevolgd door kwaliteit van de producten (19%), attractiviteit van de prijs (16%), service en advies (9%) en – als laatste – duurzaamheid (7%). Dat blijkt uit USP's European Home Improvement Monitor, waarin de onderzoekers 6.600 consumenten in heel Europa ondervroegen.
Voor de Nederlandse markt kreeg MIX van USP de scores van de bouwmarktketens Gamma, Praxis, Karwei en Hornbach. Ons viel op dat de verschillen marginaal zijn. Op duurzaamheid scoren allevier de ketens een 7.0. Op andere aspecten zagen we hogere cijfers, maar nooit hoger dan een 7,5.
| Algemeen | Winkelervaring | Kwaliteit producten | Aantrekkelijke prijzen | Service | Duurzaamheid | |
| Gamma | 7,5 | 7,3 | 7,5 | 7,4 | 7,3 | 7,0 |
| Praxis | 7,5 | 7,4 | 7,5 | 7,2 | 7,4 | 7,0 |
| Karwei | 7,3 | 7,2 | 7,4 | 7,1 | 7,1 | 7,0 |
| Hornbach | 7,3 | 7,1 | 7,3 | 7,3 | 7,2 | 7,0 |
We maken onze artikelen met veel aandacht. Zie je toch ergens iets dat niet klopt? Meld het dan via redactie@mixpress.nl
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl