Praxis Veghel is omgebouwd naar het Phygital concept. De winkel is in verschillende fases verbouwd en ging 11 mei officieel (her)open.
 

Veghel is de vijfde winkel waarbij Praxis' Phygital concept is geïntroduceerd. "Op basis van de resultaten en lessen van de eerdere winkels ontwikkelen we het concept steeds verder", vertellen ze bij Praxis. "Zo wordt er per winkel gekeken naar de optimale mix in assortiment. Dit gebeurt aan de hand van het verzorgingsgebied, de kracht van de lokale winkel en de ruimte in het concurrentieveld. Ook wordt er aan bepaalde assortimenten permanent meer ruimte gegeven. Daarnaast zijn in de winkel verschillende digitale tools beschikbaar. Zo zijn er zeven configuratoren waarmee klanten zelf een product op maat kunnen ontwerpen en bestellen. Via de verschillende QR-codes in de winkel kunnen klanten snel het volledige assortiment bekijken of zien of een product op voorraad is. Met de toevoeging van onder andere deze tools versterken de winkel en online elkaar en wordt een optimale klantbeleving gecreëerd.

Opfrisbeurt voor de hele winkel

Winkelmanager Bas Peeters is blij met het resultaat: “De hele winkel heeft een opfrisbeurt gekregen. We hebben de vloerenafdeling vergroot zodat er nog meer keuze en voorraad voor de klant aanwezig is. Ook hebben we meer pleinen geïntroduceerd om de voorraad van bestellers te vergroten. De decoratieve afdelingen (vloeren, verf en verlichting) zijn voorzien van meer inspiratie en vele aanbiedingen. Als laatste zijn de verschillende verkoopwerelden duidelijker zichtbaar gemaakt waardoor klanten hun producten makkelijker kunnen vinden.” Omdat de winkel tijdens de verbouwing open was, heeft Bas ook al reacties van klanten ontvangen: “Klanten zijn erg positief over de vernieuwing en we zien de toekomst met deze Phygital winkel dan ook vol vertrouwen tegemoet.”