Met alle grote retailers uit de doehetzelf-sector blikte MIX vooruit op 2024. Hoe kijken ze bij Bauhaus naar dit lopende jaar?
Voor 2024 blijft Bauhaus-directeur Markus Pieters bij zijn voornemen om meer te halen uit Bauhaus in Nederland. Zoals hij afgelopen najaar in een Bauhaus-interview in MIX zei, gaat de eerste nieuwe Bauhaus pas open in 2025, in Amersfoort. Dus moet de groei tot die tijd komen uit de vier bestaande winkels. “We hebben zowel groeikansen in B2C als in B2B. Als we groeien in B2C doet dat pijn bij anderen. Want wij gaan harder groeien dan de markt, dus halen we het bij een ander weg. Vooral bij Gamma en Praxis, denk ik. Hornbach heeft 18 winkels, wij hebben er vier en de rest samen 560 winkels. En als we in onze vier bestaande winkels structureel groeien qua ‘catchment’ gaat dat ten koste van anderen.”
Zie ook de previews van
- Markus Pieters van Bauhaus: 'meer uit 2024 halen'
- Evert de Goede van Hornbach: 2024 'best goed'
- Miriam de Bruin van Hubo: '2024 blijft lastig'
- Joost de Beijer van Intergamma" 'groeiende markt'
- Hans Hortensius van KlusWijs: 'hogere omzet én hogere kosten'
- Corine Duchenne van Praxis: 'met beter tuinseizoen in de plus'
- Willie Dekens van Nicovij: 'matig 2024'
- Mark Brouwer van Comafin: 'P van Promotie steeds belangrijker'
- Rob van Prooijen van Concepts&Companies: 'wij kijken anders naar de markt'