Action

Duizelingwekkende prestaties Action

In het licht van algemene retailcijfers, zijn die van Action indrukwekkend.

  • Netto-omzet steeg naar € 6,2 miljard (+20,1%) in eerste half jaar van 2024
  • Like-for-like omzet (exclusief nieuwe winkels) groeide met 9,0%
  • Volumegroei hoger dan groei netto-omzet; Action heeft dit jaar tot nu toe de prijzen van meer dan 1.300 producten verlaagd
  • Tot nu toe 119 nieuwe winkels dit jaar, met een totaal van 2.685 winkels in Europa (op 30 juni 2024)
  • Eerste distributiecentrum in Italië operationeel: Action kan nu een grotere regio in Italië bedienen

Prijsverlagingen, volumegroei en enorme klant-aantallen

De netto-omzet groeide in het eerste half jaar naar € 6,2 mrd (+ 20,1%), in vergelijking met dezelfde periode in 2023. De like-for-like omzet steeg met 9,0%. De omzetgroei is te danken aan de verkoop van meer producten aan nieuwe en bestaande klanten. Action heeft tot dusver dit jaar meer dan 1.300 producten in prijs verlaagd, naast de prijsverlagingen van 2.500 producten vorig jaar. Action verwelkomde gemiddeld meer dan 17,3 mln klanten per week over de eerste zes maanden in 2.685 winkels in 12 landen. Action voegde in deze periode 119 nieuwe winkels toe en ligt op koers om dit jaar 330 nieuwe winkels te openen.

Verdere investeringen in eigen Actionmerken

Action versterkt zijn formule door te investeren in de eigen Actionmerken. Hajir Hajji, CEO: “Onze klanten waarderen de eigen merken enorm vanwege de geweldige prijs-kwaliteitverhouding. We investeren dan ook continu in de kwaliteit en duurzaamheid van deze producten. Zo zijn we gestart met onze prijswinnende zonnebrandproducten Zenova en gaan we door met onze lijn van schoonmaakproducten Spargo en ons duurzaam ingekochte beddengoed en badtextiel Hotel Royal. Klantbeoordelingen, producttesten en klantonderscheidingen illustreren de vooruitgang en impact van onze eigen merken.”

Fabrikanten van DHZ-artikelen vertellen MIX dat Action van bepaalde DHZ-artikelen meer stuks verkoopt dan de hele Nederlandse DHZ-retail bij elkaar. 

Ter vergelijking: check DHZ-omzetten volgens GfK of lees over de omzetten van de Nederlandse bouwmarktketens.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee