Enkele maanden geleden berichtten we over het voornemen van Bauhaus om in Nederland vaste grond onder de voeten te krijgen. Inmiddels wordt er langzaamaan meer bekend over de concrete stappen.

In- en verkoopleider Matthieu Moons, die voor de Nederlandse expansie verantwoordelijk is, geeft weliswaar nog geen exacte locaties prijs, maar bevestigt dat de organisatie vorm krijgt. “We zijn met verschillende gemeentes in een vergevorderd stadium, maar zo lang het niet definitief is, kan ik er ook niets concreets over zeggen. Wel streven we ernaar om in 2013 het hoofdkantoor Nederland op te starten. Voor Bauhaus heeft de Nederlandse markt potentie, ondanks het feit dat de dhz-markt krimpende is.”

 

Bauhaus is er in ieder geval van overtuigd dat het concept in ons land gaat slagen. “Het unieke aan Bauhaus is dat de stelling ‘de klant is koning’ in alle geledingen van de organisatie doorloopt. Bij alles wat er bedacht wordt, staat die klant centraal. Zo staan er bij de entree van een vestiging rolstoelen maar ook Segways. En ook hangt er in elke vestiging in de buurt van de kassa een telefoon. Daarmee krijg je meteen de vestigingsmanager aan de lijn. Bauhaus is een pragmatische organisatie die heel slagvaardig is. In iedere functie zit heel veel verantwoordelijkheid. Eigenlijk is iedereen aan het ondernemen. De moederorganisatie laat dus ook lokale aanpassingen toe. Je krijgt dus de vrijheid om de formule in te vullen. Als de Bauhaus-identiteit maar gewaarborgd blijft.”