Een nieuwe vestiging van Hornbach kan zomaar € 40 mln kosten. Dat zegt Albrecht Hornbach in het Duitse Handelsblatt.
Expansie wordt steeds lastiger, zegt de Hornbach-topman in Handelsblatt. In een buitenland als Roemenië ziet hij meer kansen dan in het dichtbevolkte thuisland Duitsland. Maar los van geschikte locaties worden nieuwe vestigingen ook steeds kostbaarder om te bouwen. Hornbach: "Grondstukken worden duurder en bouwkosten hoger. De vier nieuwe bouwmarkten die wij dit jaar openen vergen aanzienlijke investeringen. Dat kan per vestiging soms wel € 40 mln zijn."
Kleine stadswinkels zoals die waar Ikea mee experimenteert houdt Hornbach 'niet voor onmogelijk'. "Maar zulke innovaties kosten tijd. Voordat je veel geld investeert in logistiek die alles in één dag aflevert, moet je er zeker van zijn dat klanten het accepteren. We denken daar inderdaad over na."
Handelsblatt vroeg Albrecht Hornbach naar de ideeën in het innovatielab van de bouwmarktketen. "We hebben veel nieuwe ideeën om klanten te ondersteunen bij hun projecten. Zo hebben we een online planner voor kastbouw. Deze geeft je de juiste tekeningen voor het zagen van het hout, die je mee kunt nemen naar de bouwmarkt. Een ander voorbeeld is de start-up Seniovo, die onlangs is toegetreden tot de Hornbach Group. Seniovo ontwerpt niet alleen op maat gemaakte drempelloze badkamerombouw, maar verzorgt ook de aanvragen bij overheden en zorgverzekeraars."
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Hoogstraat 110
Postbus 11
5258 ZG Berlicum
Telefoon: +31 (0) 73 503 43 47
E-mail: redactie@mixpress.nl