"Jullie piepen wel, maar doen niets!" Dat hield Kluswijs' Hans Hortensius zijn leveranciers klip en klaar voor.

"Als jullie niets doen, tuigen we ons Kluswijs-huismerk nog verder op", sprak Hortensius uit op een leveranciersdag van zijn Kluswijs-organisatie.
Eerder die avond presenteerde hij glanzende cijfers voor de 31 Kluswijs-winkels. Hortensius noemde 35% groei in 2014, ondernemers die het jaar op jaar 4% tot 7% beter doen dan de markt en een plus van 8,2% in de eerste twee perioden van 2015 waar de branche -1,8% noteerde.
"Voor verdere groei werken we graag samen met leveranciers en fabrikanten. We willen het graag samen doen, daarom rinkel ik deze alarmbel, we hebben jullie hulp keihard nodig!" Aan Kluswijs zelf zal het volgens hem niet liggen: "Wij hebben 26 actiefolders per jaar, met steeds een actieknaller die enorm respondeert. Onze webactiviteiten nemen serieuze vormen aan en we besteden gemiddeld nog steeds 16,7% van onze kosten aan ons personeel. Daar maken wij het verschil."
Overigens maakte Hortensius ook bekend dat Kluswijs start met een VBS-concept: Kluswijs Home