Negen weken voorraad en klantcontact gingen niet langer samen. Daarom stelde Hornbach speciale verruimers op die zich alleen met winkellogistiek bezig houden zodat verkopers de handen vrij hebben voor klantadvies.

Directeur Evert de Goede: "Job nummer 1 is de klant tevreden stellen. Hij reist soms 30-35 kilometer. En dan wil hij een goed advies en alle spullen kunnen kopen die hij nodig heeft voor zijn project."

Verruimers en verkopers
Om die reden streeft Hornbach naar een voorraad van negen weken in iedere winkel. Dat levert een 'Warenfluss'van jewelste op in de bouwmarkt. Daarom heeft Hornbach speciale 'verruimers' aangesteld om de voorraad in de schappen te krijgen. Verkoopmedewerkers zijn daarmee vrijgehouden voor klantcontact. Dat heeft drie voordelen: Klanten krijgen de aandacht die ze verdienen, de voorraden zijn steeds op peil en de verpakkingsrommel wordt altijd meteen opgeruimd.

Hornbachs pijlers:

  • Advies
  • Service
  • Assortiment
  • Voorraad
  • Prijs