Storm uitzitten

Storm uitzitten

Om deze reden deel ik niet het geluid in de VBS-special bij de vorige MIX betreffende het uitzitten van de storm. De actuele depressie drijft nooit meer over. Onmogelijk. De belangrijkste schakels in de keten hebben zichzelf opgezadeld met onherstelbare stormschade. Even zeldzaam als consumenten die braaf € 14,95 betalen voor een kratje Bavaria zijn consumenten die € 24,95 betalen voor een blik Flexa.

Merken van statuur degraderen zichzelf tot huismerken voor Aldi en Action: veel voor weinig. Het gelag wordt betaald door de voorlaatste schakel: marge nul. Die storm is niet uit te zitten. De bakens verzetten is een betere remedie, bijvoorbeeld het aanbieden van alternatieven die de toegevoegde waarde van de retail op waarde weten te schatten.

VBS en breedpakket moeten positie kiezen. Profileren op prijs is doelloos en omzet zonder marge is kansloos. Waar deze situatie niet meer zal veranderen, moeten kansen gezocht (en gevonden) worden in andere marktsegmenten. Binnen varen kan in elk geval niet met 12½ liter A-merk voor € 29,99.

 

Drie kratjes Bavaria voor € 9,99 is de handel voor grootgrutters. De vakhandel is het distributiekanaal voor Achels Blond; een beetje authentiek en ook een klein beetje exclusief. Dezelfde grondstoffen maar wel vééél gezonder. Dus lekkerder. Proost.

Volgen via je persoonlijke nieuwsoverzicht

Selecteer de onderwerpen waarvan je via MijnMIX op de hoogte gehouden wilt worden.

Deel dit bericht

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.

Word abonnee

  • Ontvang iedere editie van Vakblad MIX
  • Ontvang onze email-nieuwsbrief
  • Toegang tot álle content op MIXonline.nl
  • Inclusief marktcijfers en artikel-archief
  • Geef 3 collega's een login cadeau
  • Een openbaar persoonlijk profiel
  • Je persoonlijke nieuwsoverzicht in MijnMIX
  • Reageren op artikelen
Word abonnee