Hoewel Hornbach online beduidende stappen zet, blijven de winkels voor deze retailer toch echt het speerpunt. "Klanten willen veel producten toch zien en voelen. Al helemaal als het om een groot project gaat.”

Hornbachs webshop doet het steeds beter, volgens directeur Evert de Goede. “We zijn er in april 2015 mee begonnen en kozen voor langzame groei. We maakten er weinig reclame voor en toch weten klanten het steeds meer te vinden. De bevoorrading gaat tot nu toe vanuit de eigen winkels en dat gaat langzaam pijn doen qua volume. Maar we zitten intussen vol in het seizoen en gaan nu dus pas echt zien wat het brengt.” Winkels blijven volgens De Goede altijd bestaan. Daar is hij rotsvast van overtuigd. “We dachten voorheen dat online wel eens 20 tot 25% van de omzet kon worden. Dat kan nog steeds, maar de winkels blijven echt het belangrijkst. Een commodity als een boormachine kopen mensen misschien makkelijk thuis vanaf de bank. Maar veel producten willen ze toch zien en voelen. Al helemaal als het om een groot project gaat.”

In MIX 2016-4 verscheen een uitgebreid interview met Hornbach-directeur Evert de Goede. Onder andere over Hornbachs dubbele groeicijfers en Hornbachs groei in professioneel aanbod.