Niet iedere klant verdient dezelfde prijs

Waarom zou je de klant die zijn huis verbouwt, en een hoog budget stukslaat in je winkel, op dezelfde manier belonen als de klant die incidenteel langskomt voor een paar spijkers? Hoeft ook niet, als we de aanzwellende geluiden over Dynamic Pricing mogen geloven. In het meest digitaal doorwrochte scenario wordt de trouwe klant op een andere manier beloond dat de toevallige passant, terwijl ook rekening wordt gehouden met andere factoren. Denk aan elementen als marktvraag, prijzen bij de concurrent, beschikbaarheid, tijd van de dag, conversie, eigen financiële doelstellingen en zelfs weersomstandigheden.
Wil je dit exclusieve MIX-artikel lezen?
Log dan in op je account.
Of maak een abonnement aan en krijg toegang tot alle artikelen en achtergrondinformatie op deze website. Tevens krijg je dan ook alle komende magazines van MIX thuisgestuurd.
Reacties
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Login of maak gratis een account aan.